Reglament VIIa edició Olleta Vall de Núria

 ORGANITZACIÓ I ESPERIT DE LA CURSA

– Article 1. L’organització de la cursa de l’Olleta de Núria va a càrrec de l’Unió Excursionista de Vic i Vall de Núria. Amb la col•laboració dels voluntaris, socis i amics de l’Unió.

– Article 2. L’Olleta de Núria és una activitat esportiva de carácter promocional. En les categories prebenjamí i benjamí l’objectiu és la descoberta d’aquesta modalitat esportiva, l’entorn i d’un mateix. No hi haurà presa de temps, només es publicarà l’ordre d’arribada.
En les categories aleví, infantil i cadet també es busca la descoberta d’aquesta modalitat esportiva, l’entorn i d’un mateix i també l’iniciació raonada a la competició.
Els participants que rebin suport per part de pares o acompanyants o espectadors no optaran a podi.

– Article 3. Es una cursa popular de promoció d’àmbit internacional que defensa i reivindica el paper de l’esport Català i de Catalunya al món. Hi podran participar tots els esportistes que ho desitgin. Tots els participants podran optar per representar la nació amb la que més se sentin identificats, sense discriminació de cap tipus.

– Article 4. El recorregut és adaptat al nivell desenvolupatiu de cada edat/categoria, amb sortida i arribada a Vall de Núria. El desnivell és casi inexistent o moderat en categories juvenil i cadet.Tant mateix és una activitat pensada per a xicalla/joves mínimament actius/preparats físicament.

– Article 5. Durant la cursa de l’Olleta es respectaran els corredors, controls, col•laboradors i públic que gaudeixi i participi de la cursa.

– Article 6. La cursa de l’Olleta es desenvolupa en un entorn amb una bellesa paisatgística i natural excepcional. Potenciem el respecte per la flora i la fauna, no tirant deixalles al llarg del recorregut, seguir el recorregut marcat i/o la llebra. El marcatge del recorregut es farà a peu, el dia abans de la cursa i es desmuntarà el mateix dia de la cursa.

– Article 7. L’organització utilitzarà sempre que sigui possible material reciclat o reutilitzat. Es reduirà el consum de paper fent la major part de comunicacions amb suport electrònic.

– Article 8. Tots els corredors de la cursa hauran de complir amb les condicions que s’estableixen en aquest reglament.

CONDICIONS PARTICIPACIÓ

– Article 9. A l’hora de recollir el dorsal, tots els participants hauran d’aportar una autorització dels pares o tutors legals. Un model d’autorització la trobareu penjada a la web.

– Article 10. Els corredors, amb l’inscripció, tenen la cobertura d’assegurança d’accident del Santuari de Núria.

– Article 11. Les inscripcions i anul•lacions d’inscripcions es realitzaran mitjançant el procediment establert per l’organització de la cursa, prèviament publicat a la web de la cursa.

Clica aquí per veure informació sobre Inscripcions de la cursa

– Article 12. Les inscripcions són personals i intransferibles. El dia de la cursa hi haurà inscripcions noves condicionat si hi ha places disponibles o l’organització ho creu oportú.

– Article 13. Abans de la sortida hi haurà un control per accedir al parc tancat de sortida, en el qual es verificarà: Dorsal i targeta de control (xip, facilitat per l’organització). Aquest protocol és responsabilitat del participant.

– Article 14. Tots els corredors hauran d’anar degudament equipats en funció de la meteorologia del moment de la cursa; abrigats si fa fred i amb gorra i crema solar si fa sol; calçat esportiu de muntanya .

– Article 15. El Corredor és el responsable de validar el temps de pas pels controls (en les categories que n’hi hagi) i d’arribada amb el sistema de cronometratge facilitat per l’organització (en les categories que en fagin us).

– Article 16. El corredor podrà rebre ajuda externa (avituallament: alimentació i beguda) durant la cursa, sempre respectant el medi ambient i l’entorn. 

– Article 17. El corredor haurà de dur el dorsal posat i ben visible a la part del davant, i sense manipular la publicitat.

– Article 18. Es farà una sortida per cada categoria (conjuntament nens i nenes) des de l’esplanada de davant el Santuari de Vall de Núria. A meta cada categoria tindrà degudament senyalitzat un carril d’entrada, en el qual s’haurà de respectar l’ordre d’arribada dels corredors.

– Article 19. Tots els participants respectaran les indicacions donades per qualsevol membre de l’organització de la cursa. En cas de desobeir directrius de seguretat indicades per l’organització, el corredor serà desqualificat de la prova.

– Article 20. La desqualificació d’un corredor serà quan s’esdevinguin algunes d’aquestes situacions:

   No quedi enregistrat en tots els controls i/o superi el temps límits de pas en algun dels controls (en cas que n’hi hagi), no sigui respectuós amb els altres corredors, jutges, controls i organització, no socorri a qui ho necessiti o no n’informi al control més proper, no segueixi el recorregut marcat (tallant o escurçant), no porti el material correcte i obligatori per la cursa de muntanya, no sigui respectuós amb el medi ambient, no porti el dorsal visible, s’anticipi al senyal de sortida i faci servir qualsevol mitjà de transport o locomoció durant tot o part del recorregut.

– Article 21. El corredor que decideixi retirar-se d’una cursa haurà de comunicar-ho al control més proper al lloc de la retirada, i dirigir-se al control d’arribada.

– Article 22. Tots els pares/tutors dels participants cedeixen el dret de la seva imatge i autoritzen a l’organització i als seus patrocinadors a utilitzar i publicar qualsevol fotografia o vídeo registrat durant la cursa. (Inclòs en l’imprès d’autorització de participació del menor. Al web hi ha un model.

– Article 23. El corredor eximirà de responsabilitat als organitzadors en cas d’accident, lesió o de qualsevol altre imprevist.

– Article 24. En cas de mal temps (a criteri de l’organització) hi haurà un recorregut alternatiu sempre que sigui possible.

– Article 25. En cas de causes majors l’organització podrà decidir els canvis que consideri més oportuns.

ARRIBADA I SORTIDA (ESPLANADA DAVANT DEL SANTUARI)

– Article 26. El corredor disposarà d’un servei de guarda-roba facilitat per l’organització, on podrà deixar una bossa amb el seu número de dorsal visible (sistema facilitat per l’organització). Tot aquest material serà vigilat i lliurat al corredor a la seva arribada. L’horari de tancament serà a les 10.40h, si no s’ha recollit abans d’aquesta hora caldrà dirigir-se al servei d’informació que disposa Vall de Núria.

– Article 27. El corredor disposarà a l’arribada d’un avituallament amb begudes i alimentació, que només serà exclusiu per a corredors, no pels acompanyants.

– Article 28. Al control d’arribada hi haurà un membre de l’organització per  atendre les possibles  reclamacions, incidències, etc… Es podran presentar reclamacions per escrit i presentant una fiança de 60,00 als jutges de la cursa, fins una hora després de tancar el control d’arribada. Si la reclamación procedeix es retornarà la fiança.

– Article 29. El corredor que no hagi participat a la cursa i no hagi anul•lat la inscripció podrà recollir la bossa d’inscripció el dia de la cursa durant l’entrega de dorsal, o bé a la secretaria de l’Unió Excursionista de Vic durant un període concret.

LLISTAT DE CURSA COMPLETADA

– Article 30. Llistat de cursa completada Individual per nens i una altre per nenes, en totes les categories de promoció.

– Article 31. L’organització farà un acte d’entrega de records. Les categories i els horaris estaran publicats a la web.

– Article 32. L’organització i la direcció tècnica es reserven el dret de poder modificar aquest reglament, notificant amb la suficient antelació qualsevol actualització del mateix.

NORMATIVA 2017

– PUNT 1- Les inscripcions s’obriran el dia 24 d’Abril de 2017 a les 00:00h i es tancaran el 14 de maig de 2017 a les 24:00h. Les inscripcions es faran a través de la web inscripcions.cat, cal omplir el formulari amb les dades que es demanen. El número de places serà de 150 participants, es crearà una llista d’espera de 50 corredors per les possibles baixes o incidències que es puguin esdevenir. Es podrà consultar a la web la llista d’espera i el llistat d’inscrits.

– PUNT 2 – Les quotes d’inscripcions de corredors:
– Anticipada: 12,00 euros per participant
– Dia de la cursa en cas d’haver-hi places: 15,00 euros per participant

– PUNT 3 – No es faran anul.lacions de les inscripcions. -o

– PUNT 4 – Els obsequis del corredor, per tots aquells no presentats i no anul·lats, es podran recollir fins el 18 de setembre de 2017 a la secretaria de la UE Vic, carrer de la Riera 22 de Vic.

– PUNT 5 – Les categories de promoció 2017:
Cadet (02-03) – Infantil (04-05) – Aleví (06-07)- Benjamí (08-09) Pre Benjamí (10 i >)


PUNT 6 – L’organització i la direcció tècnica es reserven el dret de poder modificar i ampliar aquesta normativa, notificant amb la suficient antelació qualsevol actualització.

Direcció tècnica
de curses de promoció